-2010-

Januari:

Den tolfte får vi veta att vi ska bli 2barns-föräldrar och att Hampus ska bli storebror <3

Februari:


På morgonen fredagen den femte får jag ett mkt hemskt sms, däri står det att min älskade och underbara farfar har somnat i sömne och inte vaknat igen. Den 26,e blir det begravning för honom... Det var en tung månad.
Var även på inskriving hos BM.

Mars:

På syrrans 30-årsfest berättade jag för mamma att vi skulle få ett barn till.

April:

Den 22,e var det dags för RUL, helt underbart att se den lille. Vi berättade för Jonas familj att vi skulle få barn..

Maj:

Hästarna ställdes av och släpptes på bete.

Juni:

Nella valpar fyllde 1år <3 Började sommarjobba där jag varit de senaste somrarna :)

Juli:

Jonas syster gifte sig så det var bröllopsfirande. Hade även valpträff, skoj :)

Augusti:

Sommarjobbet tog slut och nu var det dags att vara hemma och vila upp sig den sista månaden innan lillen skulle komma. Var så skönt att kunna slappna av..

September:

Kontroll hos BM den tredje med högt blodtryck och äggvita resulterar i att vi blir inskickade till förlossningen. Massa prover tas och UL görs, allt såg bra ut förutom högt blodtryck. Egentligen ville de ha kvar mig för obs men envis som jag var så fick vi åka hem..
Blev kontroll hos BM 2ggr/vecka fram till förlossningen.. Blodtrycket fortsatte vara högt med hyfsat stabilt.
Lördagen den elfte kom min släkt och firade Hampus.
Måndagen den trettonde har jag ännu högre blodtryck och mer äggvita.. Blir inlagda på FL pga havandeskapsförgiftning, blir igångsatt kl. 5 på morgonen den 14,e och Melvin föds till världen 12.37 <3
Dan därpå den 15,e fyller vår älskade Hampus 2 år, var så hemskt att ligga på BB på hans födelsedag, men han firades av sin farmor där han sov och hans fastrar och kusiner kom och gav han massor av paket..

Oktober:

Flyttar mina hästar till mörrum där de går på lösdrift med 5 andra hästar..

November:

Torsdagen den fjärde besöker vi akuten pga Melvins navelbråck, han har ont pga tarmarna antagligen knutit sig, det släpper när vi varit på akuten en stund. Remiss skickad till barnkirurgen i karlskrona.
Onsdagen den 17,e ringer jag akut till min BVC-sköterska då Melvin skrikit oavbrutet i 3 timmar, hon gör så en läkare skickar en "akut-remiss" till kirutgen i karlskrona, vi blir inlagda på barn-avdelningen för obs. Får åka hem på fredagen.
På onsdagen veckan därpå har vi fått en tid för operation,  var med när han sövdes ner och 1½timme senare kommer kirurgen ut och säger att allt gått bra. Får åka hem på eftermiddagen. Melvin blir direkt mkt bättre från sitt onda.

December:

Fyller jag år och så är det julafton, får presentkort så jag kan köpa mitt objektiv :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0