Graviditeten med HAMPUS

När fick du reda på att du var gravid? 10 januari 2008

Hur gammal var du?
22år.

Hur tog din partner det?
Bra, han blev glad :)

Mådde du mycket illa? Nej, ingenting

Hade du mycket halsbränna? Ja, fruktansvärt mkt :/

Var du känslig?
Nae tycker jag inte.

När kände du bebisens första sparkar?
När jag hade gått 14+4 veckor. Därefter kände jag honom dagligen!

Var du ofta orolig?
Nej, kände mig trygg hela tiden.

Sparkade bebisen mycket?
Japp, massor.

När började du läcka bröstmjölk?
Minns inte riktigt men i slutet har jag för mig.

Fick du bristningar?
Bara på brösten när mjölkproduktionen kom igång.

Gick du upp mycket i vikt? 16,5kg

Blödde du någon gång? Nepp.

Hur många Ultraljud gjorde du? 3st, det första var RUL och de två andra var tillväxt-UL. 

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inga stora förväntningar hur den skulle bli..Det fick bli som det blev sa jag.. Alla förslag var välkommna.

Hur började din förlossning?
Den började 2 dagar innan med att slemproppen lossnade och dagen därpå (dagen innan BF) började värkarna. Hampus är född på BF-dagen :D

Hur många timmar tog din förlossningen?
Från första värken 21,5timmar

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
6cm

Vilken smärtlindring tog du?
Ryggbedövning (EDA) och lustgas

Dragen med sugklocka?
Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 20 minuter

Blev det komplikationer?
Nej.

Vad tyckte du var jobbigast?
Värkarna som var innan man fick börja krysta..

Var du rädd för något?
Ja, att man skulle spricka massor.

Skrek du?
Mmm...

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Jonas, barnmorska Gunlis och undersköterska Chris

Hade du någon nära med dig?
Jonas.

Fick du sy?
Mmm..

Vilken vecka födde du i?
Vecka 39+6

Vad var vikt och längd på bebisen?
 3605gr och 53cm

Ammar du? Japp ammade till han var 19 månader :)

Hur gammal är bebisen nu?
2år och 3 månader

Vad tyckte du om förlossningen?
Helt fantastisk!!

När kom barnet? 15september 2008 kl. 10,30 i förlossningsrum 2

Pojek eller flicka? Pojke som fick namnet Hampus :)

När kommer nästa barn? Hans lillebror kom efter två år :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0